bisevo strategier

Säljutveckling och säljstrategier B2B - optimera försäljningen

Bisevos säljstrategier har bidragit till flera Gasellutmärkelser.

Omvärldsfaktorer

Våra kunder brukar beskriva de här utmaningarna:

• Deras produkter och tjänster blir mer komplexa
• Deras kunder har ont om tid
• De kommer in senare i köpprocessen
• Man vill utveckla sin digitala marknadsföring
• Man säljer på samma sätt oavsett skillnader mellan kunderna
• Man har volymdriven och lösningsdriven försäljning på samma personal
• Deras kunder vill ha rådgivning, ej säljdialog
• Om ämnesexperter eller konsulter säljer så är nykundsbearbetningen låg
• Om renodlade säljare säljer komplexa tjänster så förlorar man många affärer och snittordern är liten
• Man utvecklar inte befintliga kunder
• Man vill förbättra sin affärskultur


Våra bästa säljtips för B2B företag!

• Påminn er om kärnan i ert erbjudande, varför vill kunderna köpa av er?  
• Lär er att sälja men bli inte säljtekniska krängare, skapa bra kundrelationer
• Lyssna extremt noga på kunderna, vad vill de köpa? Utveckla erbjudandet
• Bygg långa kundrelationer, var generös med er service mot befintliga kunder
• Det man själv skapar gillar man, låt kunden medverka i er sälj- och leveransprocess
• Utveckla er hemsida och marknadsför er digitalt men de bästa kunderna måste ni förmodligen ringa upp själva, så gör det!  
• Paketera några tjänster eller produkter som passar vanliga och medvetna behov. S.k. instegsaffärer gör att nya kunder med ett enkelt beslut kan prova er som leverantör  
• Definiera vad som är rätt typ av kund för er och håll er till dem
• Er säljprofil bör vara lik kundprofilen, t ex tekniker till tekniker
• Ta betalt för det värde ni levererar och inte för de kostnader ni har
• Er försäljning = antal kundmöten x hitrate x snittorder. Vad är enklast för er att öka?  
• Definiera nuläge, sätt mål, anta utmaningen, träna och gör. Följ upp och korrigera i tät dialog.


Bisevos Säljstrategi

Vi gör en analys av ert nuläge och föreslår en strategi och en handlingsplan. Ni kan genomföra handlingsplanen själva eller så hjälper vi till.
Det vanligaste är att vi utvecklar er säljstrategi och säljförmåga under ett skräddarsytt säljträningsprogram. Läs mer om det här...

kontakta oss knapp

Kundslider

Prev Next

"Vi kan se en tydlig koppling mellan Bisevos säljcoachning och en säljökning"

Stefan Cartling Regional manager Buildings, ÅF

Stefan Cartling Regional manager Buildings, ÅF

"Bisevo har kortat ner vår säljprocess och sänkt våra säljkostnader"

Magnus Ernolf, VD Compello AB

Magnus Ernolf, VD Compello AB

"Vid Bisevos avslutsträning sålde vi för 2 MSEK och vid mötesbokarträningen bokade vi 4 kundmöten per säljare, på tre timmar"  

Magnus Källkvist, Sales Director, op5 AB

Magnus Källkvist, Sales Director, op5 AB

”Bisevos säljcoachning har hjälpt mig att öka nykundsbearbetningen med 160 %”

Kurt Scherl, Systemsäljare, Attendit AB

Kurt Scherl, Systemsäljare, Attendit AB

"Jag gillade hur Bisevo intervjuade ledning och säljare, identifierade våra framgångsfaktorer och förankrade relevanta förbättringsprocesser"  

Magnus Ferlander VP Sales, Sensys Traffic AB

Magnus Ferlander VP Sales, Sensys Traffic AB

"Bisevo har löst komplexa frågeställningar kring hur vi ökar vår försäljning, både på nya och befintliga kunder"

Stefan Kronman, VD, Midroc Project Management AB

Stefan Kronman, VD, Midroc Project Management AB

"Använd Bisevo om du vill att teorin ska bli handling i din organisation"

Johan Lundgren VD Metalock Engineering Sweden AB

Johan Lundgren VD Metalock Engineering Sweden AB

Gratis presentation

Ladda ner vår presentation om hur B2B köpprocessen förändras.

  1. Vänligen fyll i epostadress.

Bisevo Business Evolution AB | Finlandsgatan 40 | 164 74 Kista
08-121 316 16
info@bisevo.se

Back to Top