flageng

 

Blogg & nyheter

Image

5 tips för att kickstarta höstens försäljning

utskick juni test cmyk

Nu är det många som funderar på hur de ska kickstara försäljningen i höst. Här kommer våra tips: 

  1. Analys – Gör en enkel analys av ert nuläge. Vilka är era största möjligheter respektive hinder?
  2. Möjligheter - Vi rekommenderar att ni börjar jobba med möjligheterna. Er säljkonferens kanske är digital eller så kan ni ses, oavsett vilket så är den relativt kort och risken med att jobba med hinder är att ni inte hinner vända gruppen till att se lösningen. Att lösa hinder passar bättre under längre förändringsprojekt. Såvida det inte finns akuta problem, då måste det adresseras.
  3. Befintliga kunder & synergier – Erbjuder ert företag flera olika tjänster/produkter till marknaden? Då sitter ni på en guldgruva! Fokusera på att jobba med korsförsäljning, när man säljer sina tjänster till en annan avdelnings kund. Korsförsäljning kan i praktiken vara svårt att få till om man inte känner varandra. Jobba därför med att öka kunskapen mellan de olika avdelningarnas/bolagens erbjudanden och framför allt med att få dem som har bäst synergier att lära känna varandra. Tänk på det när ni gör gruppindelningar o.s.v. Tänk också på att det alltid är bäst att ta första steget, börja med att ge något i stället för att börja med att begära något.
  4. Nya kunder & instegsaffärer - En populär workshop är att ta fram vilka tjänster/produkter som är enklast för nya kunder att köpa av er. S.k. instegsaffärer är ofta en välpaketerad, prissatt tjänst/produkt som kunderna förbrukar kontinuerligt vilket gör att ni lättare träffar kundens köptiming. Beloppet och beslutet skall vara litet för kunden, på så sätt kan de enkelt prova er som leverantör. Om ni gör ett bra jobb under instegsaffären så kan det leda till korsförsäljning.
  5. En säljkonferens skall vara en rolig och trevlig aktivitet som stärker gruppen. Det innebär att ha föreläsningar och övningar med fokus på er och era möjligheter. Undvik allmänna inspirationsföreläsningar om ni vill utveckla hur ni jobbar.

Vi har stor erfarenhet av att genomföra våra tips i praktiken och hjälper er gärna!

Några exempel på ämnen som vi brukar utbilda i är säljstrategier, mötesbokning med LinkedIn, kundmöten online, behovsanalys, invändningshantering, avslut och kundplaner.

Vi jobbar även med beteendeförändringar hos chefer. Det brukar handla om att leda på distans, Organisational Behavior Management, planering och feedback.

Kontakta oss för mer information om föreläsningar, sälj- och ledarutbildningar och hur vi med gamification skapar goda vanor som ger mätbara effekter!

Fortsätt läs mer
Taggad i:
  450 Träffar   0 Kommentarer

Vi söker konsulter

Vi söker konsulter

Vi söker konsulter till ett längre uppdrag inom säljcoachning!

Kunden har många kontor med olika säljkulturer. Målet är att skapa en gemensam säljkultur för att bli bäst i branschen! Uppdraget genomförs i plattformen Bisevo Gamification. 

Har du gedigen erfarenhet av säljcoachning och vill jobba med ett längre uppdrag? Har du tidigare erfarenhet av gamification eller är du kanske nyfiken på att lära dig ett nytt, effektivt verktyg för coachning, utbildning och beteendeförändring?

Hör i så fall av dig till oss, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller slå en signal till Stefan Hallberg på 070-733 14 72. 

Vi hörs!

Fortsätt läs mer
Taggad i:
  320 Träffar   0 Kommentarer

Leda på distans med gamification - Webbinarium 26 maj

seminarium 26 maj

I vårt kostnadsfria webbinarium ger vi våra bästa tips för att lyckas med ledarskapet på distans och hur man som chef bidrar till gruppens välmående och prestation.

Hur kan man verkställa och följa upp strategier och planer på distans? Det vi har kommit överens om att vi ska göra, hur får vi det gjort, hur ska vi följa upp och utveckla det?

Många företag jobbar i långa perioder utan att medarbetare och chefer träffas. Ledarskapet blir viktigare, både självledarskapet och ledarskapet för medarbetarna.

Vi kommer visa en struktur för hur man kan jobba med ledarskapet på ett effektivt och roligt sätt. Med hjälp av Organisational Behaviour Management, OBM och gamification som tillsammans belönar nya vanor och engagerar i rätt saker. Våra metoder bygger på forskning inom beteendeförändring.

Efter webbinaret få alla som vill en godispåse med sig i form av att prova gamification i två veckor, utan kostnad!

 Agenda

  • Vad är Organisational Behaviour Management – OBM
  • Hur leder man på distans
  • Vad är Gamification och hur kan det användas för att underlätta i ledarskapet
  • Kundcase
  • Om det fanns en app som får er strategi att hända, varje dag, på ett roligt sätt för användarna, skulle du prova den då? Alla deltagare i webbinariet får prova gamification appen i två veckor. 

Föreläsare

Föreläsare är Peter Fichtel och Stefan Hallberg.

Peter är leg, psykolog och har jobbat med beteendeförändring i snart 30 år.

Stefan är grundare av Bisevo och en erfaren entreprenör inom digitala metoder för lärande på distans.

Datum och tid

Datum: 26 maj
Tid: Kl 8:15 - 9:00
Var: Online - Ett mail med instruktioner för att delta i mötet skickas till dig efter din anmälan

Boka din plats

 

Fortsätt läs mer
Taggad i:
  938 Träffar   0 Kommentarer

Säljutbildning för fastighetsmäklare

"Jag anlitade Bisevo för säljutbildning. Vi genomför ett program med både fysisk och digital utbildning. Appen är bra för att få lite extra driv i processen och tydligt jobba mot gemensamma mål. Det var faktiskt länge sedan vi gjorde en så lyckad utbildningsinsats!"

Lars Karlsson
Franchisetagare och fastighetsmäklare
Svensk Fastighetsförmedling

svensk fast

 

 

Fortsätt läs mer
Taggad i:
  2094 Träffar   0 Kommentarer

Webbinarium 11 mars - Stärk gruppen med Gamification

seminarium blogg

Stärk gruppen, ha kul och få mer energi med Gamification!

I vårt kostnadsfria webbinarium berättar vi hur gamification bidrar till gruppens välmående och prestation.

Det viktigaste är att ni, på ett roligt sätt, får ökat engagemang i rätt saker!

Det räcker inte att mäta hur organisationen mår, man behöver stimulera välmående också! Vår plattform coachar medarbetarna till sunda vanor!

Innehållet bestämmer ni över och det kan handla om att arbeta hemifrån, vardagsträning, återhämtning, social selling, säkerhetsrutiner, ledarskap eller försäljning.

Plattformen GameChanger Bisevo är baserad på forskningen inom Organizational Behavior Management (OBM). Dom viktigaste funktionerna är:

• Mål och beteende engagemang med OBM och speldesign
• Feedback till användarna
• Tävling, om man vill
• Personliga mål
• Filmer och quiz
• Pulsmätningar

Föreläsare
Föreläsare är Leif E. Andersson och Stefan Hallberg.

Leif är psykolog och författare till flera böcker om beteendeförändring, exempelvis ”OBM Boken – Psykologi för ledare”. Leif är också gästskribent i tidningen Chef och certifierar OBM konsulter i Sverige.

Stefan är grundare av Bisevo och är en erfaren entreprenör inom digitalt lärande. Han har varit projektledare för många framgångsrika Gamification-projekt.

Agenda
•Vad är Organisational Behaviour Management – OBM
•Hur kan man definiera rätt beteenden för att få resultat
•Vad är Gamification och hur kan det öka framgångsrika beteenden
•Kundcase
•Våra bästa tips för att lyckas med gamification

Datum och tid
Datum: 11 mars
Tid: Kl 8:15 - 9:00
Var: Online - Ett mail med instruktioner för att delta i mötet skickas till dig efter din anmälan

Föreläsningen pågår i ca 35 min och avslutas med en frågestund.

Webbinaret genomförs online. När du skickat in din anmälan får du ett automatiskt bekräftelsemail om att din anmälan är mottagen. Kort därefter får du ett mail med länk och instruktioner för att delta i webbinariet.

Anmäl dig här

Fortsätt läs mer
  2589 Träffar   0 Kommentarer

Hur får man 350 medarbetare att bli mer aktiva på LinkedIn?

Hur får man 350 medarbetare att bli mer aktiva på LinkedIn?

Det var frågeställningen från Samhall. Lösningen blev en digital utbildning med gamification där varje medarbetare får poäng för att dela Samhalls inlägg och för att ta kontakt med kunder. Deltagarna tävlar med varandra i lag och de kan följa sin egen utveckling.

Innehållet kommer från vår partner Salesmakeover och för användarna är det en app eller en webbsida i plattformen GameChanger.

"Det har verkligen gett effekt", säger Victor Riddez som är marknadsansvarig för tillväxt på Samhall.

LinkedIn

Fortsätt läs mer
Taggad i:
  2809 Träffar   0 Kommentarer

God Jul & Gott Nytt År!

god jul2020

Vi vill tacka våra kunder och partners för året!

Det var ett tufft år men kanske har det skapats några nya sunda vanor också.

Om man ska fokusera på det positiva så är det här dom bästa sakerna som har hänt för oss under året:

  • En ny version av GameChanger appen är lanserad
  • Vi har fått många nya kunder som använder GameChanger
  • Vi har fått flera nya partners och återförsäljare

Men nu vill vi passa på att önska er en riktigt God Jul och ett Gott nytt år! 

Vi ser fram emot att jobba tillsammans med er under nästa år!  

Fortsätt läs mer
Taggad i:
  3026 Träffar   0 Kommentarer

Jobba och leda på distans med Gamification

webbinarium blogg

I vårt kostnadsfria webbinarium berättar vi hur gamification används för att öka de beteenden som är bra för verksamheten. T ex att jobba och leda på distans på ett effektivt och socialt sätt.

Beteendeförändring med spelifiering har många fördelar, bl.a. att det är roligt och ger mätbar utveckling.

Vår spelplattform, GameChanger Bisevo, fungerar som en träningsapp. Ni omvandlar mål till vad som behöver göras och spelifierar de moment som ni vill träna på, tills de är sunda vanor.

Innehållet kan vara att arbeta hemifrån, hälsa, säkerhet, processer, ledarskap eller försäljning.

Föreläsare

Föreläsare är Leif E. Andersson och Stefan Hallberg.

Leif är psykolog och författare till flera böcker om beteendeförändring, exempelvis ”OBM Boken – Psykologi för ledare”. Leif är också gästskribent i tidningen Chef och certifierar OBM konsulter i Sverige.

Stefan är grundare av Bisevo och har jobbat med utbildning och digitalt lärande i 20 år. Han har varit projektledare för många framgångsrika Gamification-projekt.

 Agenda

  • Definiera rätt nyckelbeteenden och få resultat – 
    Organisational Behaviour Management - OBM
  • Vad är Gamification och hur ökar det framgångsrika beteenden
  • Hur fungerar appen GameChanger
  • Kundcase
  • Våra bästa tips för hemarbete med gamification

Boka din plats

Datum: 20 november
Tid: Kl 8:15 - 9:00
Var: Online -  Ett mail med instruktioner för att delta i mötet skickas till dig efter din anmälan

Föreläsningen pågår i ca 35 min och avslutas med en frågestund.

Webbinaret genomförs online. När du skickat in din anmälan får du ett automatiskt bekräftelsemail om att din anmälan är mottagen. Kort därefter får du ett mail med länk och instruktioner för att delta i webbinariet. 

Anmäl dig här

 

Fortsätt läs mer
Taggad i:
  4656 Träffar   0 Kommentarer

Ett sätt som ledare att hantera hemarbetet

hemarbete

 

Det skrivs en hel del om den ökning av hemarbete som Covid-19 lett till och de problem det kan föra med sig. För många påverkas både den fysiska och den psykiska hälsan. Den fysiska av att arbetsmiljön hemma inte är anpassad till långa tider med arbete. Den psykiska hälsan påverkas av isoleringen och de minskade sociala kontakter det leder till.

Vi som jobbar med beteendeförändringar har funderat på hur vi kan hjälpa till. De flesta problem handlar i slutänden om beteenden och så även detta.

Kanske kan något gott komma ur den här krisen. Vi hoppas att många kan få en ökad förståelse för att människor är sociala varelser som drivs av social bekräftelse. Av att bli sedd som den unika människa de är.

Hantera den fysiska hälsan

Vi har skapat ett förändringsstöd i vår app GameChanger Bisevo som fokuserar på beteenden som gynnar den fysiska hälsan, som att byta arbetsställning, ta pauser, äta ordentlig lunch, ha kontakt med en kollega och liknande. I vår app markerar medarbetaren de beteenden som hen gjorde under dagen. Markeringarna ger poäng så att man kan se sin egen utveckling. Andra ser när kollegerna fyller i, kan uppmuntra det och motiveras att följa efter.

Den psykiska hälsan

Alla kan se vad de andra gör och ge varandra feedback via chatten. Chefen kan också delta och hitta tillfällen att ge specifik feedback på varje medarbetares agerande där hemma. Vill man förstärka effekten på den psykiska hälsan ytterligare kan ni skapa ett förändringsstöd även för cheferna som hjälper dem att stötta medarbetarna. Exempelvis att återkoppla på medarbetarnas aktivitet i deras förändringsstöd, att ha regelbunden kontakt, hålla igång distansfikatillfällen och liknande.

De chefer som är oroliga för att deras medarbetare inte arbetar lika hårt hemma kan komma överens med sina medarbetare om att lägga till mer arbetsorienterade beteenden. Det gynnar även den psykiska hälsan hos medarbetaren. De flesta vill göra ett bra jobb och att sitta hemma utan tydliga gränser för vad som är ett tillräckligt bra jobb kan få många att jobba för mycket.

Om ni vill så kan ni prova appen för hemarbete, utan kostnad! 

Fyll i kontaktformuläret så lägger vi upp er som användare!

Fortsätt läs mer
Taggad i:
  5182 Träffar   0 Kommentarer

Tips för hemarbete med gamification

Nu jobbar 42 % av Stockholmarna hemifrån och snittet i landet är 24 %.

För en del går det bra men många kan behöva stöd för att få till en strukturerad och hälsosam arbetsdag.

För att hjälpa till med det har vi utvecklat en arbetsrutin som dom flesta kan använda.

Aktiviteterna är skräddarsydda för hälsosamt och effektivt hemarbete. Rolig speldesignen i appen GameChanger driver rätt beteenden och skapar ett socialt sammanhang med kollegor, för att få till sunda vanor.

Spelplattformen GameChanger bygger på evidensbaserad forskning i organisational behaviour Management- OBM

Exempel på innehåll i spelplattformen för hemarbete:

  1. Rutiner för när man börjar och slutar jobba, tar lunch och pauser.
  2. Gör en att-göra-lista för varje dag. Planera och skriv ned vad du ska göra, för att minska stress och bli effektiv.
  3. Håll kontakten med kollegor och chefen - Ring och prata med varandra minst en gång per dag eller ta online möten. Ta gärna virituella fika stunder ihop.
  4. Träning och rätt mat sänker stressnivån, förbättrar sömnen och ökar välbefinnandet. Hitta träningsrutiner som du gillar och som blir av. Kanske utmana dina arbetskollegor?

Spelplattformen stöttar förändringsledning i organisationer och har funktioner som bla:

  • Poängsystem och leaderboards
  • Utbildningsfilmer med quizar
  • Enkel admin för eget innehåll

Det finns även mallar och innehåll för säljare, kundtjänst och chefer!

När ni är klara med testet kan ni fortsätta och betala per användare. Abonnemanget fortsätter ej utan att ni säger till.

Prova appen och mallen för hemarbete gratis i två veckor!

Fyll i kontaktformuläret på vår hemsida så lägger vi upp er som användare!

 

app bild ny

app bild ny1

Fortsätt läs mer
Taggad i:
  3746 Träffar   0 Kommentarer
Bisevo Logo
Kontakta oss

Kistagången 12
164 40 Kista
Tel. 08-121 31 61
Email: info@bisevo.se