Blogg & nyheter

"Jag anlitade Bisevo för säljutbildning. Vi genomför ett program med både fysisk och digital utbildning. Appen är bra för att få lite extra driv i processen och tydligt jobba mot gemensamma mål. Det var faktiskt länge sedan vi gjorde en så lyckad utbildningsinsats!"
Lars Karlsson
Franchisetagare och fastighetsmäklare
Svensk Fastighetsförmedling
I vårt kostnadsfria webbinarium berättar vi hur gamification bidrar till gruppens välmående och prestation.
Det viktigaste är att ni, på ett roligt sätt, får ökat engagemang i rätt saker!
Det räcker inte att mäta hur organisationen mår, man behöver stimulera välmående också! Vår plattform coachar medarbetarna till sunda vanor!
Innehållet bestämmer ni över och det kan handla om att arbeta hemifrån, vardagsträning, återhämtning, social selling, säkerhetsrutiner, ledarskap eller försäljning.
Plattformen GameChanger Bisevo är baserad på forskningen inom Organizational Behavior Management (OBM). Dom viktigaste funktionerna är:
• Mål och beteende engagemang med OBM och speldesign
• Feedback till användarna
• Tävling, om man vill
• Personliga mål
• Filmer och quiz
• Pulsmätningar
Föreläsare
Föreläsare är Leif E. Andersson och Stefan Hallberg.
Leif är psykolog och författare till flera böcker om beteendeförändring, exempelvis ”OBM Boken – Psykologi för ledare”. Leif är också gästskribent i tidningen Chef och certifierar OBM konsulter i Sverige.
Stefan är grundare av Bisevo och är en erfaren entreprenör inom digitalt lärande. Han har varit projektledare för många framgångsrika Gamification-projekt.
Agenda
•Vad är Organisational Behaviour Management – OBM
•Hur kan man definiera rätt beteenden för att få resultat
•Vad är Gamification och hur kan det öka framgångsrika beteenden
•Kundcase
•Våra bästa tips för att lyckas med gamification
Datum och tid
Datum: 11 mars
Tid: Kl 8:15 - 9:00
Var: Online - Ett mail med instruktioner för att delta i mötet skickas till dig efter din anmälan
Föreläsningen pågår i ca 35 min och avslutas med en frågestund.
Webbinaret genomförs online. När du skickat in din anmälan får du ett automatiskt bekräftelsemail om att din anmälan är mottagen. Kort därefter får du ett mail med länk och instruktioner för att delta i webbinariet.
Hur får man 350 medarbetare att bli mer aktiva på LinkedIn?
Det var frågeställningen från Samhall. Lösningen blev en digital utbildning med gamification där varje medarbetare får poäng för att dela Samhalls inlägg och för att ta kontakt med kunder. Deltagarna tävlar med varandra i lag och de kan följa sin egen utveckling.
Innehållet kommer från vår partner Salesmakeover och för användarna är det en app eller en webbsida i plattformen GameChanger.
"Det har verkligen gett effekt", säger Victor Riddez som är marknadsansvarig för tillväxt på Samhall.
Vi vill tacka våra kunder och partners för året!
Det var ett tufft år men kanske har det skapats några nya sunda vanor också.
Om man ska fokusera på det positiva så är det här dom bästa sakerna som har hänt för oss under året:
Men nu vill vi passa på att önska er en riktigt God Jul och ett Gott nytt år!
Vi ser fram emot att jobba tillsammans med er under nästa år!
I vårt kostnadsfria webbinarium berättar vi hur gamification används för att öka de beteenden som är bra för verksamheten. T ex att jobba och leda på distans på ett effektivt och socialt sätt.
Beteendeförändring med spelifiering har många fördelar, bl.a. att det är roligt och ger mätbar utveckling.
Vår spelplattform, GameChanger Bisevo, fungerar som en träningsapp. Ni omvandlar mål till vad som behöver göras och spelifierar de moment som ni vill träna på, tills de är sunda vanor.
Innehållet kan vara att arbeta hemifrån, hälsa, säkerhet, processer, ledarskap eller försäljning.
Föreläsare
Föreläsare är Leif E. Andersson och Stefan Hallberg.
Leif är psykolog och författare till flera böcker om beteendeförändring, exempelvis ”OBM Boken – Psykologi för ledare”. Leif är också gästskribent i tidningen Chef och certifierar OBM konsulter i Sverige.
Stefan är grundare av Bisevo och har jobbat med utbildning och digitalt lärande i 20 år. Han har varit projektledare för många framgångsrika Gamification-projekt.
Agenda
Boka din plats
Datum: 20 november
Tid: Kl 8:15 - 9:00
Var: Online - Ett mail med instruktioner för att delta i mötet skickas till dig efter din anmälan
Föreläsningen pågår i ca 35 min och avslutas med en frågestund.
Webbinaret genomförs online. När du skickat in din anmälan får du ett automatiskt bekräftelsemail om att din anmälan är mottagen. Kort därefter får du ett mail med länk och instruktioner för att delta i webbinariet.
Det skrivs en hel del om den ökning av hemarbete som Covid-19 lett till och de problem det kan föra med sig. För många påverkas både den fysiska och den psykiska hälsan. Den fysiska av att arbetsmiljön hemma inte är anpassad till långa tider med arbete. Den psykiska hälsan påverkas av isoleringen och de minskade sociala kontakter det leder till.
Vi som jobbar med beteendeförändringar har funderat på hur vi kan hjälpa till. De flesta problem handlar i slutänden om beteenden och så även detta.
Kanske kan något gott komma ur den här krisen. Vi hoppas att många kan få en ökad förståelse för att människor är sociala varelser som drivs av social bekräftelse. Av att bli sedd som den unika människa de är.
Vi har skapat ett förändringsstöd i vår app GameChanger Bisevo som fokuserar på beteenden som gynnar den fysiska hälsan, som att byta arbetsställning, ta pauser, äta ordentlig lunch, ha kontakt med en kollega och liknande. I vår app markerar medarbetaren de beteenden som hen gjorde under dagen. Markeringarna ger poäng så att man kan se sin egen utveckling. Andra ser när kollegerna fyller i, kan uppmuntra det och motiveras att följa efter.
Alla kan se vad de andra gör och ge varandra feedback via chatten. Chefen kan också delta och hitta tillfällen att ge specifik feedback på varje medarbetares agerande där hemma. Vill man förstärka effekten på den psykiska hälsan ytterligare kan ni skapa ett förändringsstöd även för cheferna som hjälper dem att stötta medarbetarna. Exempelvis att återkoppla på medarbetarnas aktivitet i deras förändringsstöd, att ha regelbunden kontakt, hålla igång distansfikatillfällen och liknande.
De chefer som är oroliga för att deras medarbetare inte arbetar lika hårt hemma kan komma överens med sina medarbetare om att lägga till mer arbetsorienterade beteenden. Det gynnar även den psykiska hälsan hos medarbetaren. De flesta vill göra ett bra jobb och att sitta hemma utan tydliga gränser för vad som är ett tillräckligt bra jobb kan få många att jobba för mycket.
Om ni vill så kan ni prova appen för hemarbete, utan kostnad!
Fyll i kontaktformuläret så lägger vi upp er som användare!
Nu jobbar 42 % av Stockholmarna hemifrån och snittet i landet är 24 %.
För en del går det bra men många kan behöva stöd för att få till en strukturerad och hälsosam arbetsdag.
För att hjälpa till med det har vi utvecklat en arbetsrutin som dom flesta kan använda.
Aktiviteterna är skräddarsydda för hälsosamt och effektivt hemarbete. Rolig speldesignen i appen GameChanger driver rätt beteenden och skapar ett socialt sammanhang med kollegor, för att få till sunda vanor.
Spelplattformen GameChanger bygger på evidensbaserad forskning i organisational behaviour Management- OBM
Exempel på innehåll i spelplattformen för hemarbete:
Spelplattformen stöttar förändringsledning i organisationer och har funktioner som bla:
Det finns även mallar och innehåll för säljare, kundtjänst och chefer!
När ni är klara med testet kan ni fortsätta och betala per användare. Abonnemanget fortsätter ej utan att ni säger till.
Prova appen och mallen för hemarbete gratis i två veckor!
Fyll i kontaktformuläret på vår hemsida så lägger vi upp er som användare!
Våren var tuff för oss och våra kunder men nu verkar det lätta. Vi har fått tre affärer från kunder som vill satsa på att utbilda och träna sin personal.
Det är tre olika projekt där alla innehåller gamification ihop med online utbildning. Dels som filmer och quizar men även med live webinars och coachmöten i Teams. Superkul tycker vi! Vi har fått utbildningsprogrammen tack vare appen GameChangers styrka, att verkligen få till beteendeförändringar.
I vårt kostnadsfria webbinarium berättar vi hur gamification används för att öka de beteenden som är bra för verksamheten. Det kan handla om att boka och genomföra digitala kundmöten och att jobba och leda på distans på ett effektivt och socialt sätt.
Gamification och coachning i Teams bibehåller fokus och engagemang på det som går att påverka för t ex säljare och chefer.
Föreläsare är Leif E. Andersson och Stefan Hallberg.
Leif är psykolog och författare till flera böcker om beteendeförändring, exempelvis ”OBM Boken – Psykologi för ledare”. Leif är också gästskribent i tidningen Chef och certifierar OBM konsulter i Sverige.
Stefan är grundare av Bisevo och har jobbat med utbildning och digitalt lärande i mer än 18 år. Stefan har bl a fått flera Gasell-utmärkelser för verksamhet inom digitalt lärande och är en erfaren säljutbildare.
Datum: 5 maj
Tid: Kl 15:00 - 16:00
Var: Online - Ett mail med instruktioner för att delta i mötet skickas till dig efter din anmälan
Datum: 12 maj
Tid: Kl 10:00-11:00
Var: Online - Ett mail med instruktioner för att delta i mötet skickas till dig efter din anmälan
Föreläsningarna pågår i ca 40 min och avslutas med en frågestund.
Webbinaret genomförs online. När du skickat in din anmälan får du ett automatiskt bekräftelsemail om att din anmälan är mottagen. Kort därefter får du ett mail med länk och instruktioner för att delta i webbinariet.
Vi är glada över tre nya kunder med olika tillämpningsområden inom gamification: