ban utbidning2

Säljutbildning för B2B säljare

Om kursen
Kursdeltagarna lär sig hantera samtliga delar i säljprocessen, hur de får nya kunder och utvecklar långsiktiga kundrelationer. Utbildningen fokuserar på hur man agerar för att bli en uppskattad partner för sina kunder.

Kursinnehåll

  • Säljstrategier – hur har B2B försäljningen förändrats och hur jobbar man effektivt
  • Social Selling – hur använder man LinkedIn som säljverktyg
  • Mötesbokning - hur bokar man kundmöten så enkelt som möjligt
  • Tidsplanering – stressa mindre och få mer gjort med planering
  • Kundtyper – hur hanterar man olika typer av kunder
  • Kundmötet - hur genomför man ett kundmöte och vad bör man undvika
  • Behovsanalys - ett verktyg som hjälper dig att få fram värdefull information
  • Säljprocess - hur driver du din säljprocess framgångsrikt, från start till affär
  • Argumentationsteknik – en modell för hur man argumenterar beroende på vem man möter
  • Invändningshantering - hur bemöter man invändningar
  • Avslutsteknik - vilka avslutstekniker finns och hur använder man dem utan att bli en krängare
  • Kundplaner - en struktur för hur man behåller och utvecklar befintliga kunder

För vem
För dig som har mycket kundkontakter och är delaktig i säljprocesser, tex säljare, chefer, försäljningschefer, konsulter och projektledare.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs. Kursen startar grundläggande och blir mer avancerad i slutet.

Omfattning och metod
Säljutbildningen omfattar 4 heldagar och 1 coachmöte, gamification och e-learning.

Klassrumstillfället innehåller teori varvat med praktisk träning. Bisevos pedagogik och utbildningsmetod är anpassad för att öka lärandet och förstärka framgångsrika beteenden:

Upplägget och innehållet är något utöver det vanliga:

  • Vi varvar kurstillfällen med ett coachmöte (ca 60 min över telefon/Skype) vilket gör hela utbildningen mer personligt anpassad
  • Utbildningsdagarna sprids ut med ca två veckors mellanrum. Det gör att du som kursdeltagare får tid att prova dina nya kunskaper innan vi ses igen. Jämfört med en utbildning som löper under två dagar så ökar lärandet när du får tid för reflektion
  • E-learning är en del i vår utbildningsmodell. Via vår app får du tillgång till ljudfiler, filmklipp och quiz. Exempelvis för att repetera hur du gör ett bra kundbesök, förhandlar eller bokar ett möte
  • Gamification – Vi använder vår app GameChanger som gör inlärningen enklare och roligare. Det är som en stegräknare eller Runkeeper men för aktiviteter i yrkesrollen. GameChanger motiverar till personlig utveckling och är frivillig att använda. Metodiken belönades 2017 med Nobelpriset i beteendeekonomi och kallas för vänliga ”knuffar/nudges” i rätt riktning

Våra utbildningar innehåller mer än traditionella öppna kurser, men våra priser är inte högre. 

Coachmötet bokas in under första utbildningsdagen.

I kursavgiften ingår frukost, lunch och fika. 

Kursmål
Efter utbildningen ska deltagarna kunna hantera de delar som ingår i en lyckad säljprocess.

Efter genomförd utbildning erhåller samtliga deltagare ett diplom.

Lärare
Våra lärare har lång erfarenhet av sälj- och företagsledning, säljcoachning och är uppskattade utbildare.


Våra kurslokaler

Våra öppna utbildningar hålls i Time Building i Kista norr om Stockholm där vi även har vårt kontor. Utbildningslokalerna är ljusa och rymliga med inspirerande miljö.

Goda kommunikationer finns med närhet till tunnelbana, pendeltåg och bussar. På några minuters gångavstånd ligger Kista Galleria. Om du kommer med bil ligger E4:an och E18 alldeles intill och goda parkeringsmöjligheter finns i närområdet.


Vill du veta mer?
För mer information om våra försäljningsutbildningar kontakta Kirsi Hallberg på 070-215 77 63 eller epost Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Anmäl dig här   LADDA NED KURSPROGRAM


Besök oss

Bisevo Business Evolution AB
Kistagången 12
164 40 Kista

Kontakta oss

08-121 316 16
info@bisevo.se

Följ oss

 facebooklogopngtransparentbackground      linkedin logo 3

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.