maj
29

Bisevo gästar Projektledarpodden

I början av maj deltog Bisevos vd Stefan Hallberg i podcasten Projektledarpodden för att spela in ett avsnitt om gamification och beteendeförändring.

"Hur får man organisationen att förändra beteenden? Hur får man sig själv att ändra beteenden?"

När Stefan träffade Projektledarpoddens Mattias Ejbe resulterade det i ett intressant samtal om hur man som ledare kan arbeta med beteendeförändring genom gamification och positiv förstärkning. 

Projektledarpodden finns på ett stort antal plattformar. Här är några exempel på var du kan lyssna:  👇

Spotify

Fortsätt läs mer
  8 Träffar
Taggad i:
mar
21

Granitor Electro stärker sina kundrelationer med hjälp av gamification och utbildning

 

Vår kund Granitor Electro är ett el- och teknikföretag som arbetar med utveckling av entreprenad och servicetjänster inom bygg, fastighet och industri. De har en omfattande och växande serviceverksamhet och ett viktigt mål är att få fler långsiktiga kundrelationer.

Utmaning

Granitor Electro har relationskunder och ansvarsfulla affärer i alla led är avgörande för den långsiktiga framgången. Med avstamp i detta definierade Granitor Electro ett antal områden som de ville utvecklas inom.

Man ville bland annat ha en mer aktiv dialog med kunderna, lyssna mer på vad kunden efterfrågar, vara rådgivande utan att kränga och jobba med hållbarhet

Lösning

Den lösning vi tog fram blev ett förändringsledningsprogram som kombinerar utbildning med gamification, där vi stimulerar aktiviteter som exempelvis att ställa frågor om kundens behov och att ge goda råd kring energieffektivisering. 

Fortsätt läs mer
  192 Träffar
jan
23

Gamification minskar utanförskap bland unga

Gamification är en effektiv metod för dig som vill driva förändring i företag och andra typer av organisationer. Men den kan också användas för att skapa goda vanor i helt andra sammanhang.

Ett intressant exempel på hur man kan använda gamification är integrationsprogrammet Neighbourhood i Växjö, som bland annat har uppmärksammats av SVT:

"Via en mobilapp utformad som ett spel ska ungdomar motiveras att sköta skolan. Den som till exempel sköter sin läxläsning samlar poäng, som i slutändan kan bytas in mot en belöning.

– Målet är att hjälpa ungdomar att undvika ett liv i kriminalitet, säger Jonathan Ekros som är projektledare för Neighbourhood."

Syftet med detta projekt är alltså att ge unga människor bättre förutsättningar i vardagen och arbetslivet, men grundprinciperna är desamma som vi använder på Bisevo:

Fortsätt läs mer
  118 Träffar
Taggad i:
dec
23

Från oss alla till er alla ...

Julen är här – och vi vill passa på att tacka för alla trevliga samarbeten och möten som året har bjudit på.

Du kanske känner till att vår gamification-app ger användarna möjlighet att bidra till välgörenhet när de når företagets mål?

I år har våra kunders spel och tävlingar resulterat i att de tillsammans har skänkt över 90 000 kr till olika välgörenhetsorganisationer. För detta förtjänar de en applåd och ett "Starkt jobbat!" 💪

Vi ser fram emot att få träffa er igen under 2023 och önskar er en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Hälsningar,
Stefan, Niklas, Rohan, Leif, Hans, Kirsi, Roger & Christian

  113 Träffar
Taggad i:
dec
06

Gamification engagerar: Spela för planetens bästa

De flesta av oss är vana vid att sopsortera och dra vårt strå till stacken på hemmaplan. Trots det har många företag svårt att engagera personalen i sitt hållbarhetsarbete. Hur gör ni för att få med alla på tåget?

Med hjälp av gamification blir hållbarhet en rolig och inspirerande utmaning som involverar hela företaget.

Tävlingar där medarbetarna sporras att nå nästa nivå och belönas för sina framsteg kan få engagemanget att skjuta i höjden. Som exempel på det har våra kunders spel i snitt 85 % aktiva användare.

Spelen i vår plattform går att designa så att de passar er verksamhet. När ni har spikat övergripande mål är nästa steg att bryta ner dem i enkla, konkreta uppgifter som de anställda kan jobba med dagligen eller veckovis.

Vilka förändringar har högst prio för ditt företag just nu? Ni kanske vill minska spillet i produktionslinjen, fakturera rätt, ersätta resor med videomöten, eller uppmuntra medarbetarna att välja klimatsmarta alternativ?

Fortsätt läs mer
  173 Träffar
Taggad i:
nov
01

Gamification-företaget Bisevo växlar upp och tar in ny delägare via nyemission

Stefan Hallberg, vd för Bisevo. Foto: Poxen

Bisevo har genomfört en framgångsrik nyemission vars resultat ska användas i en ökad satsning på försäljning och marknadsföring. Investeraren Christian Melander går in som ny delägare.

"Vårt syfte med nyemissionen är att kunna gasa på med försäljning och marknadsföring för att nå nästa steg i Bisevos tillväxtresa. Jag är stolt över att så många investerare har visat intresse för oss, det är ett kvitto på att vårt erbjudande ligger rätt i tiden", berättar Stefan Hallberg, vd för Bisevo.

Bisevos bolagsvärdering var 25 miljoner kronor före nyemissionen. Det resta kapitalet kommer primärt att användas till att stötta Bisevos tillväxt enligt bolagets affärsplan.

"Efter att ha träffat ett antal intressenter kände vi att Christian Melander var en perfekt matchning för oss. Med sin erfarenhet av avancerade tekniska plattformar och internationell försäljning av B2B-programvara blir han en värdefull tillgång. Vi är glada över att välkomna honom som delägare", fortsätter Stefan.

Christian Melander kommer senast från en tjänst som utvecklingschef på det amerikanska techbolaget Pure Storage, men är i dag investerare på heltid.

Fortsätt läs mer
  358 Träffar
sep
19

Hållbara beteendeförändringar med OBM/Nudging och Gamification!

Hållbara beteendeförändringar med OBM/Nudging och Gamification!

Nu har vi haft workshops med 60 st projektledare i vilka beteenden man kan och vill utveckla. Det kommer landa i appen i form av gamification med feedback och löpande belöningar.

Några återkommande beteenden som man vill bli bättre på är:
- Veckoplanering på måndag
- Delegera mera
- Positiv feedback
- Tydlig återkoppling till kund
- Gemensam reflektion på fredag

Det är bra grejer det! :-)

 

  237 Träffar
Taggad i:
aug
23

Jobbstart, äntligen eller jobbigt?

För oss är det här en period då vi sätter upp många nya spel och tävlingar till våra kunder.

Det är intressant hur lika behov kunderna har. Alla vill sätta igång efter semestern med positiv energi, gemenskap och planerna ska bli verklighet.

Fortsätt läs mer
  279 Träffar
Taggad i:
apr
22

Gamification för att uppnå mål - 5 tips

Gamification, ibland även kallat spelifiering, är en metod som bygger på att använda sig av element från spel och idrott, i en vanlig värld – till exempel på en arbetsplats. Det handlar ofta om att stimulera goda vanor! Metoden blir allt mer populär bland företag världen över.

Många företag gör misstaget att stirra på nyckeltal. Ett fotbollslag skulle aldrig bara titta på hur många mål dom gjorde och var i tabellen dom ligger. Det är relevant data men det skapar ingen förbättring!

Om man i stället bryter ner det till vad varje person kan göra och belönar arbetet under processen, då kan magiska saker hända!

I den här artikeln går vi igenom fem tips på hur du kan använda gamification för att nå nya framgångar för företaget.

Fortsätt läs mer
  565 Träffar
Taggad i:
mar
09

Nya årsavtal

Vi är glada över förtroendet att få flera nya årsavtal. Det är bland annat Siemens, Mellanskog och Acolad.  Alla tre jobbar med spel för att må bra och utveckla relationer. Relationer som deltagarna har både internt och externt

  578 Träffar
Taggad i:
jun
15

4 framgångsfaktorer för mötesbokning

Att ha ett jämnt flöde med kundmöten är avgörande för att lyckas med B2B-försäljning. Ibland är det svårt att få till, men att boka kundmöten kan vara ganska enkelt. Här är våra bästa tips!      1. Rätt inställningNi gör bra leveranser och hjälper era kunder. Det gör inget att vissa inte vill ha ett möte.Misslyckandet bestå...

Fortsätt läs mer
  604 Träffar
Taggad i:
Bisevo Logo
Kontakta oss

Kistagången 12
164 40 Kista
Tel. 08-121 316 16
Email: info@bisevo.se