flageng

banner forelasning

 

Föreläsningar

En bra föreläsning är inspirerande, relevant och rolig. Våra föreläsningar är ett axplock av vårt kursinnehåll.


Gamification
Vill du hjälpa dina medarbetare att utvecklas till sin fulla potential? Finns det aktiviteter och beteenden som du skulle vilja se mer av? Lyssna på hur våra kunder använder spelifiering för att uppnå just det!

Genom att kombinera forskningen inom motivation med kraften i speldesign skapar gamification framgångsrika beteenden och implementerar strategier.

Gamification innebär att man använder sig av spelelement i andra sammanhang än spel, t ex inom företagsutveckling eller utbildning. Spelelement som poängsamlande, utveckling och nivåer finns överallt i samhället idag, t ex inom e-handeln, lojalitetsprogram och utbildningstjänster. Vi vågar påstå att gamification fungerar i alla typer av organisationer som vill utveckla sitt arbetssätt.

 

Affärsmannaskap för konsulter
Det finns ofta många affärer att hämta via de som känner kunden bäst, dvs konsulterna. Som konsult är man expert inom sitt område. Om konsulten dessutom är duktig på att snappa upp affärsmöjligheter så gynnar det såväl uppdragsgivaren som konsultföretaget.

Vår föreläsning fokuserar på några enkla metoder och modeller för merförsäljning, kundmötet, behovsanalys och argumentationsteknik. Ni får också ett enkelt verktyg som ni kan använda för att följa upp hur många affärsmöjligheter era konsulter upptäcker.

B2B försäljning i förändring
En föreläsning som skapar insikt i de förändringar som sker inom B2B-försäljningen. Tack vare internet och sociala nätverk är dagens kund bättre påläst och har större kontroll över köpprocessen än någonsin tidigare. I många fall är en stor del av köpprocessen redan avklarad innan kunden tar första kontakt med potentiella leverantörer.

I denna föreläsning ger vi säljarna några konkreta verktyg för att lyckas med försäljningen på en förändrad marknad.

Avslutsteknik
Det är vanligt att ha svårt för att ”gå på avslut”. I värsta fall mailar man offerten och hoppas på att kunden ska höra av sig. Vid avslutsmomentet finns ofta en rädsla hos säljaren att få nej, och kunden är rädd för att fatta ett felaktigt beslut. Bägge parter undviker rädslan och ingenting händer. Säljaren måste vara modig och veta hur man tar hem en affär.

Föreläsningen fokuserar på hur man går på avslut utan att bli en krängare. Att vara skicklig på avslut är kul och sparar mycket tid!


Förhandlingsteknik
Förhandlingsteknik bygger på att förstå vad som är viktigt för kunden, att förbereda förhandlingen och att förstå vilken typ av person man förhandlar med. Inköpare går utbildningar i förhandlingsteknik och att ha lägre kompetens än kunden är inte lönsamt.

I den här föreläsningen går vi igenom förhandlingsprocessens åtta steg för en samverkande förhandlingsstil och långsiktiga kundrelationer.

Framgångsrikt ledarskap
Ledarskap handlar om att inspirera, påverka, leda, följa upp och coacha dina medarbetare. Struktur och god kommunikation är viktiga beståndsdelar för ett gott ledarskap.

I den här föreläsningen tar vi upp vad som är chefens ansvar och vad som är medarbetarnas ansvar, att sätta mål och att följa upp.


Övrig information
Tid: Föreläsningarna varierar mellan 40-120 min och anpassas efter era önskemål.
Plats: Vi kommer till er.
Föreläsare: Se mer om våra föreläsare under Om Bisevo 

Kontakta oss för mer information om våra föreläsningar! 

KONTAKTA OSS  LADDA NED


Besök oss

Bisevo Business Evolution AB
Kistagången 12
164 40 Kista

Följ oss

 facebooklogopngtransparentbackground      linkedin logo 3

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.