ban utbidning2

Säljutbildning B2B i Stockholm - grundläggande och unikt per företag

Om kursen
Kursdeltagarna lär sig hantera samtliga delar i säljprocessen, hur de får nya kunder och utvecklar befintliga kundrelationer. Utbildningen fokuserar på hur man agerar för att bli en uppskattad partner för sina kunder. Vår säljutbildning eller snarare vår utbildning i att utveckla långsiktiga kundrelationer skapar en värdefull affärskultur.

Vi anpassar utbildningen för er marknad och kursdeltagarna.

Kursinnehåll

  • Säljstrategier – hur har B2B försäljningen utvecklats och hur jobbar man effektivt
  • Social Selling – hur använder man LinkedIn som säljverktyg
  • Mötesbokning - hur bokar man kundmöten så enkelt som möjligt
  • Tidsplanering – stressa mindre och få mer gjort med planering
  • Kundtyper – hur hanterar man olika typer av kunder
  • Kundmötet - hur genomför man ett kundmöte och vad bör man undvika
  • Behovsanalys - ett verktyg som hjälper dig att få fram värdefull information
  • Säljprocess - hur driver du din säljprocess framgångsrikt, från start till affär
  • Argumentationsteknik – en modell för hur man argumenterar beroende på vem man möter
  • Invändningshantering - hur bemöter man invändningar
  • Avslutsteknik - vilka avslutstekniker finns och hur använder man dem utan att bli en krängare
  • Kundplaner - en struktur för hur man behåller och utvecklar befintliga kunder

Omfattning
Den här utbildningen omfattar 4 heldagar och 4 coachningstillfällen. Utbildningens innehåll och längd kan givetvis anpassas efter era behov och önskemål. För vissa kunder har vi genomfört delar av utbildningen under en heldag. 

Metod
Varje klassrumstillfälle innehåller teori varvat med praktisk träning. Om vi har med coachmöten så får kursdeltagaren en uppgift som diskuteras under coachmötet. Då får kursdeltagaren teoretisk och praktisk övning under klassrumstillfället medan coachningen ger en personlig dialog med utbildaren. Bäst effekt får utbildningen om den genomförs under en längre period.

Vad händer efter utbildningen?
Vi hjälper er att ta fram en säljuppföljningsmall som fokuserar på de beteenden som maximerar er försäljning. Vi utbildar säljledaren i hur man följer upp och driver försäljningen på ett positivt sätt.

Kursmål
Efter utbildningen ska deltagarna kunna hantera de delar som ingår i en lyckad säljprocess.

För vem?
För dig som har mycket kundkontakter och är delaktig i säljprocesser, tex chefer, säljare, försäljningschefer, tekniker, konsulter och projektledare.

Förkunskaper
Utbildningen anpassas efter era förkunskaper.

Lärare
Våra lärare har lång erfarenhet av sälj- och företagsledning och är skickliga pedagoger.

Plats
Vanligtvis utför vi utbildningen i kundens lokaler, på valfri kursgård eller i våra lokaler i Kista.

Pris
Våra utbildningar anpassas per företag, kontakta oss för offert och mer information.

KONTAKTA OSS  LADDA NED KURSPROGRAM



Några av våra nöjda kunder

REFERENSER

Besök oss

Bisevo Business Evolution AB
Finlandsgatan 40
164 74 Kista

Kontakta oss

08-121 316 16
info@bisevo.se

Följ oss

 facebooklogopngtransparentbackground      linkedin logo 3

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.