banner_kundservice

 

Säljande kundservice

Om kursen

Det här kursinnehållet har bidragit till att två kundserviceavdelningar har fått utmärkelsen ”årets callcenter”.

Vi anpassar utbildningen för er kundservice och för era kursdeltagare.

Kursinnehåll

Merförsäljning – från klagomål till merförsäljning
Tidsplanering – stressa mindre och få mer gjort
Kundtyper – hantera olika typer av kunder
Aktivt lyssnande – ställ frågor och lyssna för att få fram rätt information
Argumentationsteknik – en modell för argumentation
Invändningshantering - bemöt invändningar med respekt och frågor
Avslutsteknik - vilka avslutstekniker finns och hur använder man dem utan att bli en krängare

Omfattning
Den här utbildningen omfattar 2 heldagar men innehållet och längden kan anpassas efter era önskemål.

Metod
Varje klassrumstillfälle innehåller teori varvat med träning. Vi använder gärna gamification, checklistor och e-learning för att öka lärandet.

Vad händer efter utbildningen
Om ni vill så kan ni fortsätta med gamification för att förstärka positiva beteenden.

Kursmål
Efter utbildningen ska deltagarna kunna hantera inkommande kundsamtal med hög servicegrad och skapa merförsäljning utifrån kundens behov.

För vem
För kundservice och kundservicechefer.

Förkunskaper
Utbildningen anpassas efter era förkunskaper.

Lärare
Peter Moberg. Läs mer om Peter under Om Bisevo.

Plats
Vi genomför utbildningen i era lokaler, på valfri kursgård eller i våra lokaler i Kista.

Pris
Våra utbildningar anpassas per företag, kontakta oss för offert och mer information.

KONTAKTA OSS  LADDA NED KURSPROGRAM


Besök oss

Bisevo Business Evolution AB
Kistagången 12
164 40 Kista

Kontakta oss

08-121 316 16
info@bisevo.se

Följ oss

 facebooklogopngtransparentbackground      linkedin logo 3

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.