GRANITOR

Brenton Bate | Utbildare

”Med gamification är det väldigt lätt att se vilket resultat som uppnås.”

LUCTRA

Jessika Wahlberg | Brand Ambassador

”Jag har en tydligare process i mitt sälj idag, efter att ha använt appen under ett par månader”

AFRY

Roger Emericsson | Gruppchef

”Jag gillar att appen hjälper mig komma ihåg saker som är viktiga att tänka på i mitt arbete.”

Afry - referens

HJÄLP HEMMA

Jarek Luczak | VD

”Efter att ha tittat runt på olika leverantörer inom kompetensutveckling valde vi till slut Bisevo. Upplägget med att variera utbildningsdagar med coachningsmöten, och däremellan ha appen som påminner om att hålla allt levande, passade oss väldigt bra. Utbildningen innehåller många fundamentala delar inom ledarskap och personalledning vilket skapar en mycket god grundläggande förståelse för arbete med människor. Än mer relevant blir det under utbildningens gång när man på individnivå tydligt kan påvisa hur detta kan integreras och användas i en specifik verksamhet och situation. En mycket uppskattad utbildning som överträffat våra förväntningar som vi varmt rekommenderar till alla som vill få effektiva verktyg för arbete med människor.”

SVENSK FASTIGHETSFÖRMEDLING

Lars Karlsson | Franchisetagare & Fastighetsmäklare

”Jag anlitade Bisevo för en säljutbildning. Vi genomförde ett program med både fysisk och digital utbildning. Appen är bra för att få lite extra driv i processen och tydligt jobba mot gemensamma mål. Det var faktiskt länge sedan vi gjorde en så lyckad utbildningsinsats!”

MOELVEN

Malin Gangnor | Regionchef

”Jag är mycket nöjd med säljutbildningen som våra projektsäljare har genomgått via Bisevo. Vi har fått verktyg för att öka försäljningen och jobba proaktivt. Appen gör att de beteenden vi lärt oss under utbildningen lever kvar.”

AFRY

Stefan Cartling | Regional Manager Buildings ÅF

”En grupp chefer är nu diplomerade i Bisevos säljcoachprogram. Vi kan se en tydlig koppling mellan coachingen och en säljökning.”

Afry - referens

Granitor Electro stärker sina kundrelationer genom gamification och utbildning

Vår kund Granitor Electro är ett el- och teknikföretag som arbetar med utveckling av entreprenad och servicetjänster inom bygg, fastighet och industri. De har en omfattande och växande serviceverksamhet och ett viktigt mål är att få fler långsiktiga kundrelationer.

Utmaning
Granitor värdesätter relationskunder och ansvarsfullt företagande på alla nivåer för att nå långsiktig framgång. Utifrån detta identifierade de flera utvecklingsområden:

  • Få till en mer aktiv dialog med kunderna
  • Lyssna bättre på kundernas behov
  • Vara mer rådgivande i stället för att enbart sälja
  • Arbeta med hållbarhet

Lösning
Den lösning vi tillsammans tog fram var ett förändringsprogram som kombinerade utbildning med gamification. Det uppmuntrade bland annat till att ställa frågor om kundernas behov och ge goda råd kring energieffektivitet.

Granitor ville också ha ett mätsystem för kundinteraktion och merförsäljning, kompletterat med incitament för att driva ökad aktivitet. Detta fick de genom vår app Bisevo Gamification.

Resultat
Genom att utveckla sin serviceverksamhet får Granitor Electro närmare kundrelationer, stabilare omsättning, förbättrat resultat och därmed även en ökad trygghet för sina medarbetare.

”Nu när programmet för 170 personer närmar sig sitt slut kan vi se mätbara och tydliga resultat!”
– Joakim Akre, Affärsutvecklare på Granitor Electro

Hur får man 350 medarbetare att bli mer aktiva på LinkedIn?

Det var utmaningen från Samhall.

Lösningen: ett digitalt träningsprogram med gamification, där varje medarbetare tjänar poäng för att dela Samhalls inlägg och ta kontakt med kunder. Team tävlar mot varandra, samtidigt som varje deltagare också kan följa sin egen utveckling.

Innehållet utvecklades tillsammans med vår partner Salesmakeover, och för användarna levereras allt via appen eller direkt i Bisevo-plattformen.

”Det har verkligen gett effekt”
– Victor Riddez som är marknadsansvarig för tillväxt på Samhall.

Rulla till toppen