Blogg & nyheter

Bisevo har genomfört en utbildning i förhandlingsteknik för fastighesmäkare på Svenska Mäklarhuset. Syftet med utbildningen är att skapa bra kundrelationer och vinna fler affärer.
I oktober utsågs Nobelpriset i ekonomi. Det blev den amerikanska professorn, Richard H. Thaler som tilldelades priset för sitt bidrag till beteendeekonomin, genom att integrera ekonomi med psykologi. Vi människor tänker oftast kortsiktigt och har svårt att agera på lång sikt även om vi vet att det är bättre för oss.
Att bli bäst av att mäta rätt saker är ingen utopi. Problemet är bara att det inte görs!
Många företag lägger stora pengar på t ex kompetensutveckling hos sina medarbetare. Ibland ligger en strategi bakom utbildningssatsningen, men ofta saknas målstyrning, och sällan följer man upp effekten av investeringen.
I en utbildning för projektledare, som genomförs av en partner, ska Bisevo leverera gamification
Det börjar med två workshops där vi enas om vilka beteenden som skapar framgång för en projektledare. Det ligger också till grund för att anpassa kursinnehållet. Det är viktigt att vi inte mäter för många faktorer och bara dom som projektledarna kan och vill påverka. Det riggas sedan upp som aktiviteter och checklistor vilka ger poäng i appen. Vi mäter bara de faktorer som projektledarna själva tycker är viktiga. Det är inte en individuell tävling utan bygger på att man inom gruppen hjälper varandra och tävlar mot andra grupper av projektledare.
Programmet pågår under ett år med målsättningen att kunna mäta ett förbättrat resultat.
Bisevo ska under ett år coacha chefer i att utveckla sina verksamheter. I första programmet är det 20 chefer som coachas i bl.a. affärsutveckling, marknadsanalys och ekonomi. Varje grupp består av fyra chefer och deras chef. Det är inte en klassisk utbildning, programmet består av workshops och coachmöten som utgår ifrån chefernas olika verksamheter och vad som är en lämplig utveckling för just den verksamheten. Programmet är tätt kopplat till koncernens prognos och rapport system.
BillerudKorsnäs väljer Bisevo för att utveckla sin säljorganisation i Sverige, Tyskland, USA och Kina. Utbildningsprogrammet består av en fördjupning i behovsanalys och förhandlingsteknik.
BillerudKorsnäs är ett svenskt börsnoterat bolag, ledande inom förnybart förpackningsmaterial.
Förändringar i företag innebär förändringar av människors beteenden, vilket är den svåra delen. Därför är det viktigt att fokusera på just beteenden.
Det är inte helt lätt att ändra på invanda rutiner, men en bra metod och lättanvända verktyg underlättar.
Att ha ett jämnt flöde med kundmöten är avgörande för att lyckas med B2B-försäljning. Ibland är det svårt att få till, men att boka kundmöten kan vara ganska enkelt. Här är våra bästa tips!
Bisevo har fått i uppdrag att coacha teamledare i ledarskap på Nordic Retail Group AB (NRG). NRG är en av Nordens största retailbyråer, en “full service retail agency” inom retail- och butikskommunikation.
Oavsett om du ska realisera en strategi eller göra kundservice mer säljande så är det svårt att implementera förändringar. Så mycket som 75% av de 60 största bolagen i Sverige misslyckas med att involvera sina medarbetare i hur strategin ska realiseras. *
By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.bisevo.se/