Små vinster skapar stora resultat

Förändringsledning är svårt. De flesta initiativ tappar fart redan efter några veckor. Bisevo appen gör det enkelt att gå från insikt till handling med dagliga mikroaktiviteter, pulsmätningar, e-learning och belöningar.

Varje insats ger direkt feedback och belönas på ett sätt som stärker önskade vanor. När vardagen synliggörs och förstärks, ökar både engagemanget och resultaten.

Bisevo Gamification

Visste du att…

70 % av ny kunskap glöms bort inom 24 timmar om den inte förstärks
● Det tar i snitt 66 dagar (och ibland upp till 254) att skapa en ny vana
● Program som bygger på positiv förstärkning har 2-3 gånger högre engagemang
● Medarbetare som får veckovis positiv feedback är 38 % mer benägna att skapa nya rutiner
● Kunskap i sig förklarar mindre än 10 % av beteendeförändringar. Resten handlar om stöd, uppföljning och motivation
● Regelbunden positiv feedback är en av de starkaste drivkrafterna vi har

Hållbar och lönsam förändringsledning

Det som gör Bisevo unikt är att vi förstärker både nya och befintliga beteenden. Vi hjälper organisationer att bygga vidare på allt det bra som redan finns och göra det ännu starkare.

ÖKAT ENGAGEMANG
När medarbetarna gör en aktivitet får de poäng eller coins som kan växlas in mot valfria belöningar. Det ökar både motivationen och samarbetet.

UPPFÖLJNING & MÄTBARA RESULTAT
Användarna kan följa sin utveckling och resultatet kan tydligt avläsas i effektmätningar, pulsfrågor och rapporter.

Med den här metoden blir utvecklingen både inspirerande och framgångsrik.

NÄR SMÅ TIPS GER STORA AFFÄRER
Ett konkret exempel är Granitor Electro. När de ville öka erfarenhetsutbytet bland sina anställda började de använda Bisevo för att belöna när montörerna gav affärstips till sina chefer. På bara några månader gavs över 200 tips. Av tipsen blev 40 procent nya affärer.

– Varje affär hade ett genomsnittsvärde på 50 000 kronor, vilket gav ett totalt värde på 4 miljoner kronor, berättar Joakim Akre, affärsutvecklare på Granitor Electro.

Det visar att även små beteenden, rätt förstärkta, kan ge enorma affärseffekter.

Hållbara beteendeförändringar
Joakim Akre, Granitor Electro

Vad säger våra kunder?

”Jag gillar att appen hjälper mig komma ihåg saker som är viktiga att tänka på i mitt arbete.”

Roger Eriksson
Avdelningschef

”Jag har en tydligare process i mitt sälj idag, efter att ha
använt appen under ett par månader”

Jessika Wahlberg
Brand Ambassador

”Med gamification är det väldigt lätt att se vilket resultat som uppnås”

Brenton Bate
Utbildare

”Jag gillar att appen hjälper mig komma ihåg saker som är viktiga att tänka på i mitt arbete.”

Malin Gangnor
Regionchef

“Appen är bra för att få lite extra driv i processen och tydligt jobba
mot gemensamma mål. ”

Lars Karlsson Franchisetagare & Fastighetsmäklare

Skräddarsys för din organisation

Vi designar innehållet så att det matchar ditt företags mål och kultur.

Det kan handla om att öka försäljningen, förbättra säkerheten, skapa en starkare företagskultur eller höja lönsamheten i projekt.

Det som förenar våra kunder är att de vill ha engagerade medarbetare, mätbara resultat och beteendeförändringar som håller över tid.

Stefan Hallberg, Bisevo
Visar hur appen fungerar och hur du kan bygga goda vanor som stärker kulturen.
Leif E. Andersson, psykolog & OBM-expert
Förklarar varför kunskap sällan räcker och hur hjärnan lär sig nya beteenden.

Organisationer som använder Bisevo ser tydliga effekter:

● Säljteam som ökar sin försäljning med 67%
● Projektledare som förbättrar lönsamheten med 15%
● Medarbetare som skapar säkrare arbetsplatser med 30% färre antal arbetsplatsolyckor


Bakom siffrorna finns också något ännu viktigare: en känsla av motivation,
delaktighet och stolthet i vardagen.

Mer än en app

Bisevos plattform fungerar som en bro mellan företagets mål och medarbetarnas vardag. En viktig del är att lyfta fram och belöna allt det som redan fungerar, så att motivationen inte tappar fart.

Här är några exempel på hur appen kan stärka olika delar av din organisation:

Tekniker, elektriker, projektledare, konsulter, alla expertroller vinner på att ha starka kundrelationer. Exempel på aktiviteter som ger affärsnytta: ställ tre följdfrågor i varje kundmöte, ge ett proaktivt förslag på förbättring varje vecka, följ upp ett avslutat projekt med en kort återkoppling till kunden.

Säljtävlingar är ofta svåra att genomföra på ett rättvist sätt eftersom resultatet påverkas av faktorer utanför säljarens kontroll. Vi rekommenderar att man tävlar i det som faktiskt kan påverkas som till exempel mötesbokningar, offertuppföljningar, korsförsäljning och att presentera kampanjer.

Bra ledarskap är inte en punktinsats, utan något som måste synas i det dagliga arbetet. Chefer behöver ofta bli bättre på att coacha aktivt, till exempel genom att lyssna och ge specifik, positiv feedback. Att bli sedd av sin chef är avgörande för både trivsel och prestation.

Alla medarbetare behöver kunna samarbeta och agera utifrån företagets värderingar. I praktiken är värderingar och kultur de beteenden som förstärks eller inte förstärks i det dagliga arbetet.

Vad kan dina medarbetare göra för att må bättre? Ett hälsoprojekt kan innehålla uppgifter som att stämma av med varandra, ta pauser, gå en promenad eller träna regelbundet.

Hållbarhet kan handla om att minska spill, spara el, fakturera i tid, städa efter sig eller hjälpa kollegor. Vanor som kan vara svåra att få till på egen hand, men som blir enklare när de synliggörs och förstärks. Uppmuntran istället för arga lappar helt enkelt.

Här kan det handla om att ha en aktiv kunddialog, presentera kampanjer, fånga upp vad kunder frågar efter för att utveckla butiken. Det kan också vara att hålla morgonmöten med en tydlig agenda.

En stor del av arbetsolyckorna kan undvikas genom rätt förebyggande beteenden. Här kan man jobba med planering och utförande av riskfyllda arbetsmoment eller göra det till rutin att varje dag prata om dagens säkerhetsrisk och hur den kan undvikas.

För mäklare är proaktivitet avgörande. Ett projekt kan handla om att boka fler intag, förbereda sig bättre inför intag eller säkerställa kvaliteten i varje kundmöte.

Hur fungerar det?

1. Prova gratis

Registrera dig via Microsoft Marketplace eller AppSource. Du får testa Bisevo kostnadsfritt i en månad, helt utan bindning.

2. Utgå från en färdig mall

Vid första inloggningen får du en enkel mall med återkommande pulsmätningar, några goda vanor och en digital utbildning med quiz.
Du kan självklart justera innehållet så det passar er.

3. Testa enkelt (integrera senare)

Bisevo kan kopplas till CRM- eller LMS-system via öppna API:er. Under
provperioden rekommenderar vi att du provar appen som den är för att se värdet direkt.

4. Bjud in teamet

När du är redo justerar du mallen och bjuder in dina medarbetare via mejl eller sms. Appen kan endast användas med en personlig inbjudan. All data och allt innehåll äger ni själva.

5. Belöna och följ upp

Sätt upp kampanjer eller mål och belöna framsteg längs vägen. Du kan enkelt justera innehållet när ni vill.

6. Mät effekterna

Mät vilka effekter ni får och justera innehållet. När många gör mer av rätt saker får ni stora resultat!

7. Fira framgångarna

Uppmärksamma både stora och små framgångar. Fira framgångarna tillsammans och lyft goda exempel.

Vanliga frågor

Rulla till toppen