ban utbildning

Vad har Nobelpriset i ekonomi med gamification att göra?

Nobelpris

I oktober utsågs Nobelpriset i ekonomi. Det blev den amerikanska professorn, Richard H. Thaler som tilldelades priset för sitt bidrag till beteendeekonomin, genom att integrera ekonomi med psykologi. Vi människor tänker oftast kortsiktigt och har svårt att agera på lång sikt även om vi vet att det är bättre för oss.

Fortsätt läs mer
64 Träffar

Bli bäst av att mäta rätt saker

Racers

Att bli bäst av att mäta rätt saker är ingen utopi. Problemet är bara att det inte görs!

Många företag lägger stora pengar på t ex kompetensutveckling hos sina medarbetare. Ibland ligger en strategi bakom utbildningssatsningen, men ofta saknas målstyrning, och sällan följer man upp effekten av investeringen.

Fortsätt läs mer
147 Träffar

Gamification för projektledare

I en utbildning för projektledare, som genomförs av en partner, ska Bisevo leverera gamification

Det börjar med två workshops där vi enas om vilka beteenden som skapar framgång för en projektledare. Det ligger också till grund för att anpassa kursinnehållet. Det är viktigt att vi inte mäter för många faktorer och bara dom som projektledarna kan och vill påverka. Det riggas sedan upp som aktiviteter och checklistor vilka ger poäng i appen. Vi mäter bara de faktorer som projektledarna själva tycker är viktiga. Det är inte en individuell tävling utan bygger på att man inom gruppen hjälper varandra och tävlar mot andra grupper av projektledare.

Programmet pågår under ett år med målsättningen att kunna mäta ett förbättrat resultat.

Fortsätt läs mer
129 Träffar

Verksamhetsutveckling

Bisevo ska under ett år coacha chefer i att utveckla sina verksamheter. I första programmet är det 20 chefer som coachas i bl.a. affärsutveckling, marknadsanalys och ekonomi. Varje grupp består av fyra chefer och deras chef. Det är inte en klassisk utbildning, programmet består av workshops och coachmöten som utgår ifrån chefernas olika verksamheter och vad som är en lämplig utveckling för just den verksamheten. Programmet är tätt kopplat till koncernens prognos och rapport system.

Fortsätt läs mer
129 Träffar

BillerudKorsnäs väljer Bisevo

BillerudKorsnäs väljer Bisevo för att utveckla sin säljorganisation i Sverige, Tyskland, USA och Kina. Utbildningsprogrammet består av en fördjupning i behovsanalys och förhandlingsteknik.

BillerudKorsnäs är ett svenskt börsnoterat bolag, ledande inom förnybart förpackningsmaterial.

Fortsätt läs mer
160 Träffar

Fokus på beteendeförändringar

bild-OBM

Förändringar i företag innebär förändringar av människors beteenden, vilket är den svåra delen. Därför är det viktigt att fokusera på just beteenden.

Det är inte helt lätt att ändra på invanda rutiner, men en bra metod och lättanvända verktyg underlättar. 

Fortsätt läs mer
332 Träffar

4 framgångsfaktorer för mötesbokning

800_bild-motesbokning

Att ha ett jämnt flöde med kundmöten är avgörande för att lyckas med B2B-försäljning. Ibland är det svårt att få till, men att boka kundmöten kan vara ganska enkelt. Här är våra bästa tips!    

Fortsätt läs mer
449 Träffar

Ledarskapscoachning för Nordic Retail Group AB

Bisevo har fått i uppdrag att coacha teamledare i ledarskap på Nordic Retail Group AB (NRG). NRG är en av Nordens största retailbyråer, en “full service retail agency” inom retail- och butikskommunikation.

Fortsätt läs mer
274 Träffar

Den heliga gralen i förändringsledning

iStock 626241194 2

Varför är det svårt att leda förändringsarbete?

Oavsett om du ska realisera en strategi eller göra kundservice mer säljande så är det svårt att implementera förändringar. Så mycket som 75% av de 60 största bolagen i Sverige misslyckas med att involvera sina medarbetare i hur strategin ska realiseras. *

Fortsätt läs mer
243 Träffar

Ledarskapscoachning för MTG

MTG är en ledande internationell underhållningskoncern. Bisevo har fått i uppdrag att coacha teamledare i ledarskap.

Fortsätt läs mer
249 Träffar

Besök oss

Bisevo Business Evolution AB
Kistagången 12
164 40 Kista

Kontakta oss

08-121 316 16
info@bisevo.se

Följ oss

 facebooklogopngtransparentbackground      linkedin logo 3

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.