flageng

 

Blogg & nyheter

Image

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.bisevo.se/

Webbinarium - Arbetsglädje & engagemang med Gamification & OBM

webbinarium linkedin blogg 15 15

Arbetsglädje, engagemang och lärande


I vårt kostnadsfria webbinarium berättar vi hur gamification används för att öka de beteenden som är bra för verksamheten. Det kan handla om att boka och genomföra digitala kundmöten och att jobba och leda på distans på ett effektivt och socialt sätt.

Gamification och coachning i Teams bibehåller fokus och engagemang på det som går att påverka för t ex säljare och chefer.

Föreläsare är Leif E. Andersson och Stefan Hallberg.

Leif är psykolog och författare till flera böcker om beteendeförändring, exempelvis ”OBM Boken – Psykologi för ledare”. Leif är också gästskribent i tidningen Chef och certifierar OBM konsulter i Sverige.

Stefan är grundare av Bisevo och har jobbat med utbildning och digitalt lärande i mer än 18 år. Stefan har bl a fått flera Gasell-utmärkelser för verksamhet inom digitalt lärande och är en erfaren säljutbildare. 

Agenda

  • OBM - Definiera rätt nyckelbeteenden och få resultat
  • Vad är Gamification och hur ökar det framgångsrika beteenden
  • Hur vi kombinerar onlinecoachning med gamification för bästa resultat
  • Kundcase

Boka din plats - Vilket datum passar dig bäst?

Datum: 5 maj
Tid: Kl 15:00 - 16:00
Var: Online -  Ett mail med instruktioner för att delta i mötet skickas till dig efter din anmälan

Datum: 12 maj
Tid: Kl 10:00-11:00
Var: Online -  Ett mail med instruktioner för att delta i mötet skickas till dig efter din anmälan

Föreläsningarna pågår i ca 40 min och avslutas med en frågestund.

Webbinaret genomförs online. När du skickat in din anmälan får du ett automatiskt bekräftelsemail om att din anmälan är mottagen. Kort därefter får du ett mail med länk och instruktioner för att delta i webbinariet. 

Anmäl dig här

 

Fortsätt läs mer
  763 Träffar

Hattrick i kunder

Vi är glada över tre nya kunder med olika tillämpningsområden inom gamification: 

  • Tetra Pak använder GameChanger Bisevo för att implementera utvecklingsmetoder för systemutvecklare
  • Protan jobbar med sina säljare med hjälp av GameChanger Bisevo
  • Betongindustri använder GameChanger Bisevo för sin kundtjänst i kombination med utbildning

 tetra pak logotype regular      ProtanLogo        unnamed

Fortsätt läs mer
  2539 Träffar

Bisevo ger expertråd på nyhetssajten Saleseffect

Bisevos VD Stefan Hallberg i artikel om hur man ökar försäljningen med hjälp av Gamification, på nyhetssajten Saleseffect.se. 

Läs artikeln här

Saleseffect

Fortsätt läs mer
  1048 Träffar

Jobba hemifrån, socialt och strukturerat

FB omslagsbild ny 04

Vill du hjälpa ditt team att fokusera på att göra rätt saker på rätt sätt? I så fall kan gamification hjälpa dig. 

Vi på Bisevo vill erbjuda dig vår gamification app kostnadsfritt under två veckor för att underlätta för dig och ditt team under dessa exceptionella omständigheter som råder just nu.

För dom flesta av oss är det svårt att ändra på våra beteenden, även fast vi vill och vet vad vi borde göra.

Alla som har någon form av ledande position vet också att det är ännu svårare att utveckla nya vanor hos andra personer, även fast det kan vara befogat och alla förstår varför.

Det är här gamification och organisational behaviour management, OBM, kommer in i bilden. Gamification innebär att man använder sig av spelelement i andra sammanhang än spel, exempelvis inom företagsutveckling eller utbildning.

Vi vågar påstå att gamification fungerar i alla typer av organisationer som vill utveckla sitt arbetssätt. 

Rent praktiskt använder man sig av en app, eller en webbsida. Där fyller man i vad man har gjort, svarar på frågor, utbildar sig, får och samlar poäng, följer sin egen utveckling och kan jämföra sig med andra. Spelen sätter fokus på något under en lagom lång period, så länge som behövs för att alla ska börja få till en sund vana. Därefter kan man välja ett nytt innehåll.

Det finns färdigt innehåll för medarbetare som helt eller delvis jobbar med ledarskap eller försäljning och man kan också lägga till eget innehåll.  

Vi kan komplettera träningsappen med online coachning och utbildning i Teams.

För att prova appen kostnadsfritt i två veckor, kontakta oss via Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.eller genom att fylla i kontaktformuläret.  

 

Fortsätt läs mer
  4660 Träffar

Webbinarium om Gamification och OBM

FB omslagsbild webbinarium 03

Vi har fått önskemål om att genomföra seminariet om Gamification och OBM som ett webbinarium istället.

Webbinariet ersätter det fysiska seminariet och hålls den 12 mars kl 16:00 – 16:45.

Anmäl dig här så skickar vi en länk till webbinariet!

Fortsätt läs mer
  3746 Träffar

Seminarium om Gamification & OBM

Untitled 1 04

Framgångsrika medarbetare med Gamification, OBM & utbildning

Vill du hjälpa dina medarbetare att utvecklas till sin fulla potential? Finns det aktiviteter och beteenden som du skulle vilja se mer av? Kom och lyssna på hur våra kunder använder spelifiering, utbildning och OBM för att uppnå just det!

Gamification innebär att man använder sig av spelelement i andra sammanhang än spel, t ex inom företagsutveckling eller utbildning. Spelelement som poängsamlande, utveckling och nivåer finns överallt i samhället idag, t ex inom e-handeln, lojalitetsprogram och utbildningstjänster.

Vi vågar påstå att gamification fungerar i alla typer av organisationer som vill utveckla sitt arbetssätt.

Fokus för forskningen inom Organisational Behaviour Management ligger på att öka de beteenden som är bra för verksamheten. De som skapar en trygg och tillitsfull arbetsplats med sunda vanor som leder mot egna och gemensamma mål.

Vi kommer också berätta om våra online utbildningar för chefer och säljare, med gamification och coachmöten i Teams.

Föreläsare är Leif E. Andersson och Stefan Hallberg.

Leif är psykolog och författare till flera böcker om beteendeförändring, exempelvis den nya ”OBM Boken – Psykologi för ledare”.

Stefan är grundare av Bisevo och har jobbat med utbildning och digitalt lärande i mer än 17 år.

Seminariet är kostnadsfritt och vi bjuder på dryck, tilltugg och förhoppningsvis några inspirerande tankar.

Datum: 12 mars
Tid: Kl 17:00-18:15 (Dryck och tilltugg kl. 17-17:30. Seminarium kl 17:30-18:15) 
Adress: Kungsbron 1, Stockholm,World Trade Center, restaurangen nedre plan

Anmäl dig här

Fortsätt läs mer
  3862 Träffar

Två nya kunder: Apoteket och Moelven

Apoteket använder gamification för att implementera ett effektivt sätt att arbeta och Moelven köper en säljutbildning med gamification.

Vi är väldigt glada och stolta över dessa nya kunder!

Relaterad bildBildresultat för moelven

Fortsätt läs mer
  7524 Träffar

Bisevo talare och utställare på The Sales Conference

TheSalesConf monter3

 

Den 19 november ställer vi ut på The Sales Conference på Annexet, Ericsson Globe Arena. The Sales Conference är Nordens största event och mötesplats för B2B-chefer som vill förstå och skapa framtidens försäljning och marknadsföring. 

Besök oss i monter D:4 och kom och lyssna på vår föreläsning om gamification kl 13:10 på Speakeres Arena. 

Boka dina biljetter här!

Vi ses! 

Fortsätt läs mer
  5820 Träffar

Stort tack till alla som kom på seminariet

seminarium 16 okt033x ny

Här kommer en sammanfattning:   

  • Beteenden styrs av konsekvenser
  • Positiva konsekvenser är effektivast och bäst ur ett långsiktigt perspektiv, det bidrar också till en kultur där man vågar
  • Det vanligaste är tyvärr negativa konsekvenser
  • Vår spelplattform GameChanger Bisevo jobbar enbart med positiva konsekvenser som poäng, lärande och personlig utveckling
  • Cheferna är viktiga i implementeringen av gamification och kulturen
  • Kombinera gärna gamification med utbildning och coachning

Och tack för alla bra frågor under seminariet!

Fortsätt läs mer
  3310 Träffar

Frukostseminarium om Gamification

Seminarium okt blogginlägg

Framgångsrika medarbetare med Gamification & OBM

Vill du hjälpa dina medarbetare att utvecklas till sin fulla potential? Finns det aktiviteter och beteenden som du skulle vilja se mer av? Kom och lyssna på hur våra kunder använder spelifiering, utbildning och OBM för att uppnå just det!


Gamification innebär att man använder sig av spelelement i andra sammanhang än spel, t ex inom företagsutveckling eller utbildning. Spelelement som poängsamlande, utveckling och nivåer finns överallt i samhället idag, t ex inom e-handeln, lojalitetsprogram och utbildningstjänster.

Vi vågar påstå att gamification fungerar i alla typer av organisationer som vill utveckla sitt arbetssätt.

Fokus för forskningen inom Organisational Behaviour Management ligger på att öka de beteenden som är bra för verksamheten. De som skapar en trygg och tillitsfull arbetsplats med sunda vanor som leder mot egna och gemensamma mål.

Föreläsare är Leif E. Andersson och Stefan Hallberg.

Leif är psykolog och författare till flera böcker om beteendeförändring, exempelvis den nya ”OBM Boken – Psykologi för ledare”.

Stefan är grundare av Bisevo och har jobbat med utbildning och digitalt lärande i mer än 17 år.


Seminariet är kostnadsfritt och vi bjuder på en god frukost och förhoppningsvis några inspirerande tankar.


Datum, tid & plats

Datum: 16 oktober
Tid: kl 8:00-9:00 (Frukost: kl 7:30-8:00)
Adress: Kungsbron 1, Stockholm, World Trade Center, restaurangen nedre plan

Fortsätt läs mer
  3520 Träffar
Bisevo Logo
Kontakta oss

Kistagången 12
164 40 Kista
Tel. 08-121 31 61
Email: info@bisevo.se