Granitor Electro stärker sina kundrelationer med hjälp av gamification och utbildning

Vår kund Granitor Electro är ett el- och teknikföretag som arbetar med utveckling av entreprenad och servicetjänster inom bygg, fastighet och industri. De har en omfattande och växande serviceverksamhet och ett viktigt mål är att få fler långsiktiga kundrelationer.

Utmaning

Granitor Electro har relationskunder och ansvarsfulla affärer i alla led är avgörande för den långsiktiga framgången. Med avstamp i detta definierade Granitor Electro ett antal områden som de ville utvecklas inom.

Man ville bland annat ha en mer aktiv dialog med kundernalyssna mer på vad kunden efterfrågarvara rådgivande utan att kränga och jobba med hållbarhet

Lösning

Den lösning vi tog fram blev ett förändringsledningsprogram som kombinerar utbildning med gamification, där vi stimulerar aktiviteter som exempelvis att ställa frågor om kundens behov och att ge goda råd kring energieffektivisering. 

Granitor Electro ville också ha ett mätsystem för kunddialog och merförsäljning med belöningar som uppmuntrar till ökad aktivitet, vilket de fick via vår app Bisevo Gamification

Resultat

Genom att utveckla sin serviceverksamhet får Granitor Electro närmare kundrelationer, stabilare omsättning, förbättrat resultat och därmed även en ökad trygghet för sina medarbetare.

”Nu när programmet för 170 personer närmar sig sitt slut kan vi se mätbara och tydliga resultat!”
Joakim Akre, affärsutvecklare på Granitor Electro

Vill du veta mer?

På sidan Kunder kan du läsa om andra företag vi har samarbetat med genom åren. Om du är nyfiken på hur du kan använda gamification för att skapa förändring i din egen verksamhet är du välkommen att kontakta oss

Lämna en kommentar

Rulla till toppen