Hitta dina drömkunder
Hur säljer man till en kund som bara vill prata om pris? Och hur säljer man till en kund som inte vet vad organisationen behöver?
Hur säljer man till en kund som bara vill prata om pris? Och hur säljer man till en kund som inte vet vad organisationen behöver?
I takt med att tjänster och lösningar blir alltmer komplexa inom B2B så blir renodlade säljare allt färre. Istället ska affärerna göras av chefer och andra ämnesexperter. Tyvärr finns det ofta en motvilja till att sälja hos dessa personer, på grund av ovana. I mitt jobb har jag träffat många av dem, men som med de rätta verktygen har blivit riktiga stjärnsäljare.
Nu är det många av våra kunder som planerar säljkonferens/kickoff. Här är Bisevos bästa tips för en konferens som ökar försäljningen:
En bra säljprocess ger dig kontroll och en högre hitrate i dina affärer. Du vet vad ditt nästa steg är för att komma närmare avslut och hur du skall göra det, för att affären inte ska rinna ut i sanden.